2012. szeptember 25.

Mobil árvízvédelmi fal épül Szentendrén

Mobil árvízvédelmi fal épül Szentendrén

Megújul mintegy két és fél kilométer hosszan Szentendre belvárosának gátszakasza, amelynek részeként mobil árvízvédelmi fal védi majd az óvárost több mint háromszáz méter hosszúságban – mondta Dietz Ferenc polgármester a projektről tartott sajtótájékoztatón.

Az 1,3 milliárd forint összköltségű projekt a Szentendre 1000 év+ program keretén belül, teljes egészében európai uniós támogatásból valósul meg, a munkálatok a napokban kezdődnek meg, és 2013 szeptemberére fejeződnek be.

A polgármester elmondta: az új gát koronamagassága 1,35 méterrel kerül a jelenlegi mértékadó árvízszint fölé, és ezzel megvalósul Szentendre kiemelt célja: a történelmi óváros védelme. „A jelenlegi gáttest az 1965-ös nagy árvizet követően gyorsítva épült meg, s a 2006-os nagy áradás után elvesztette védképességét” – idézte fel.

A mostani beruházás során a belvárosi gátszakasz több mint 2,5 kilométeres szakaszon újul meg, ezen belül mintegy 300 méter hosszan (a Péter Pál utcától a Bem utcáig) olyan mobil árvízvédelmi fal létesül, amely az országban ez idáig egyedülálló. A Magyarországon különlegesnek számító fejlesztés Európában már bevált megoldás, hasonló működik Ulmban vagy Linzben. A mobilgát nemcsak technikai, hanem idegenforgalmi értelemben is hatalmas újítás – tette hozzá a polgármester. Kiemelte, hogy ennek a megoldásnak köszönhetően közvetlen, élő kapcsolat alakul ki a Dunával, hiszen a régi, az utca szintje fölé magasodó földgát „elzárta” a várost a folyótól. Ugyanakkor a Duna felől is különleges városkép fogadja majd az utazókat, emellett ügyeltek arra is, hogy a kajakozók, kenuzók számára is kedvezően alakítsák ki a partot.

A távolabbi tervekről szólva Dietz Ferenc elmondta: a város folyamatosan pályázik, hogy a Duna-korzó teljes egészében újjáépülhessen, „hiszen csak a megszépült parttal lehet teljes a látvány”.

Mobil árvízvédelmi fal épül Szentendrén

A műszaki részleteket ismertetve a polgármester közölte: az 1,8 méter magas befogadó szerkezet 2,4 méterig bővíthető, a teljes mobil szakasz 8 óra alatt szerelhető össze. A földgát kivitelezését a Swietelsky-KÖTI-VIÉP konzorcium végzi, míg a mobil árvízvédelmi falat az IBS IAH valósítja meg, a gátat Nagy László nemzetközileg elismert szakember tervezte.

Székely Csaba, a Swietelsky Magyarország Kft. ügyvezetője hangsúlyozta: maximális biztonságra törekednek. A bontási munkálatok szakaszosan zajlanak, és a cég szerződésben vállalta, hogy 24 órán belül visszaállítja a jelenlegi védképességet, emellett „haváriaterv” is készült.

(Forrás: MTI)

hírlevél-feliratkozás

Építési jog

04.2.2.6. Minden, amit a tervezők 2025. január 15-étől kötelező felelősségbiztosításáról tudni lehet! (Frissítés: 2024.10.29.)

Az új Eljárási kódex, az új OTÉK (TÉKA) és az egyéb új építési jogi jogszabályok – ÖSSZEFOGLÓ CIKK (Frissítve: 2024.10.02.)

Építésügyi hatósági ügyintézők építésügyi vizsgájára és szakmai továbbképzésére vonatkozó előírások 2024. október 1. napjától

Hol ismerhetők meg a jegyzői építésügyi hatóságok által kiadott engedélyek iratai?

Építésügyi hatósági hatáskör és foglalkoztatási feltételek 2024. október 1. napjától

épjog