Ez a tetőcserép lett a győztes a formatervezői pályázaton
Sikeresen lezárult a Wienerberger Magyarország és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) közös formatervezői pályázata. A közel 2 millió forint összdíjazású verseny célja az volt, hogy megtervezzék a Tondach univerzális termékcsalád legújabb tetőcserepét. A győztes munka (lásd cikkünk fenti nyitóképén) egy tetején sík, az alján viszont íves cserép terve lett, ami kiválóan illeszkedik a Tondach-cserepek kollekciójába.
A „Megújuló tradíció – Új univerzális kerámiatetőcserép tervezése” elnevezésű pályázatot a Wienerberger Magyarország, a Tondach kerámia tetőcserepek gyártója, valamint a MOME hirdette meg, azzal a céllal, hogy a jelentkezők megtervezzék a Tondach Univerzális termékcsalád legújabb tetőcserepét, amely széles körben felhasználható, egyben sokak számára vonzó lehet.
Az első helyezést Zala Zsófia terve nyerte el, a második díjat Nagy Sára, a harmadikat pedig Szilasi Dávid Kristóf munkája kapta. Ők 1 millió, 500 ezer és 300 ezer forint pénzjutalomban részesülnek. A zsűri különdíját Laufer Ferenc pályázatának ítélték oda.
„A cserép tervezése során a hagyományos és a kortárs építészet közötti kapcsolatteremtés foglalkoztatott: hogyan békíthető ki a hagyományos épületek részletgazdagsága az új építésű, letisztult geometriájú épületekkel” – írta pályamunkájában a győztes Zala Zsófia, akinek terve (lásd fent cikkünk nyitóképét) átmenetet képez a két eltérő formavilág között: az alja két íves szerkesztésű sziluettből indul ki, a tetejéhez érve azonban az ívek eltűnnek és síkká válnak.
Nagy Sára és Szilasi Dávid pályaműve
A zsűri tagjai különös figyelmet fordítottak arra, hogy az egyes pályamunkák megfeleljenek a specifikációnak, innovatív, újszerű ötleteket tartalmazzanak, valamint arra is, hogy a végeredmény illeszkedjen majd a kollekció más darabjaihoz. A bizottság tagjai a Wienerberger képviseletében Molnár Gergely, a Tondach termékmenedzsere, Horváth András, műszaki csoportvezető és Sallai Gábor, brandmenedzser voltak; a MOME részéről pedig Féja Dorottya tanársegéd, formatervezés BA szakvezető, valamint Juhász István DLA egyetemi docens vett részt a zsűrizésben.
„A pályázat rendkívül sikeres volt, és nagy öröm számunkra, hogy ilyen magas színvonalú munkák érkeztek be. A résztvevők kreativitása és innovatív megközelítése nagymértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a Tondach Univerzális termékcsalád a jövőben is meghatározó szereplő legyen a piacon. Külön öröm számunkra, hogy a MOME-val közösen dolgozhattunk ezen a projekten” – mondta Nagy Zsolt István, a Wienerberger marketingvezetője.