Miért változtatott nevén a Mediterrán? Ki a legjobb Bramac-tervező?
Mint már olvasóink is értesülhettek róla, újabban Terrán márkanéven forgalmazzák a korábban Mediterrán néven ismert betoncserepeket. Mint a cég igazgatója, Gódi Attila pénteken Budapesten elmondta, ennek elsősorban stratégiai oka van: a bővülő termékkínálatban már régen nem a mediterrán vonal dominál.
A cég első korszerű gyártósora olasz volt, és a déli régió jellegzetes formái domináltak, ma viszont már zavaró, félrevezető volt a név, ráadásul közben a mediterrán stílus is lecsengett, inkább a tradicionális formák, hajlásszögek divatosak ma. Mint az igazgató elmondta, olykor azért nem fogadták tervezők a képviselőjüket, mert úgymond: „mi nem akarunk mediterrán házat tervezni”.
Hasonló trend figyelhető meg a Bramac tervezői pályázatán is, hiszen az első díjas pályázatok a minimalista, egyszerű fekete Bramac Tectura Protector tetőcseréppel készültek mindkét kategóriában. A díjazottak lakóépület kategóriában: I. hely Markos Anikó, II. hely Kékediné Tóth Éva és Kékedi Gábor, III. hely Varga Rita, III. hely Pápay György. Középület kategóriában: I. hely Egri Balázs, II. hely Sebestyén Tibor, II. hely Vér Péter. (A díjakat a Metszet Építész Tervezői Napon adták át, több mint kétszáz szakember jelenlétében.)
Az egyszerű vonalú cserepek divatja a Terrán kínálatában is megfigyelhető: mint elhangzott, az olasz piacra is adnak el a cég Zenit tetőcserepéből, de a Terrán termékei – hála a magyar kivitelezők kinti munkájának – még Belgiumba is eljut nagy mennyiségben.