2010. augusztus 22.

Üzemanyag-takarékosabb, termelékenyebb kotró-rakodó

Üzemanyag-takarékosabb, termelékenyebb kotró-rakodó

A 2010. évi Bauma szakkiállításon mutatták be az eddigi leghatékonyabb JCB kotró-rakodó gépet, amely a vevőknek átlagosan 6-16 százalék üzemanyag-megtakarítást tesz lehetővé a jellemző napi munkatempó mellett, amit főképpen az új, három szivattyúval működő EcoDig rendszer bevezetésével értek el.

A felhasználók figyelmét azonnal felkelti a gép meglepő kialakítása, amely az új formájú ellensúlyoknak és az új, markáns, függőleges hűtőrácsoknak köszönhetően robusztusságot és erőt sugároz. A kotró- és rakodóprofilok élesebb vonalvezetése is jellegzetes, a ferde motorháztető pedig a kitűnő kilátást is szolgálja.

 

Üzemanyag-takarékosabb, termelékenyebb kotró-rakodó Üzemanyag-takarékosabb, termelékenyebb kotró-rakodó

 

Ezenkívül a gépek új jellemzőkkel is rendelkeznek, például:

• megújított kezelőfülke a még nagyobb kényelem érdekében;

• új, fűtött szélvédő – az iparágban az első a kotró-rakodó gépeken;

• forróital-készítő gép a kezelőfülkében;

• szervófékek, amelyek arányos fékezést és gazdaságosabb üzemanyag-felhasználást tesznek lehetővé;

• kétirányú hidraulikakör a sokoldalú szerelékhasználathoz;

• kilenc méter gyárilag felszerelt tömlőtekercs a nagyobb termelékenység és sokoldalúság érdekében.

A legnagyobb változások belül történtek. Az új EcoDig hidraulika-rendszer most három hidraulika-szivattyúval működik ugyanolyan hidraulika-teljesítmény biztosításához, de alacsonyabb motorfordulatszámon. Ezáltal maximum 15 százalék üzemanyag-megtakarítás érhető el. A háromszivattyús kivitel másik előnye a kotrógémszár gyorsabb működése, ami növeli a termelékenységet. Az új hidraulika-rendszer és alacsonyabb motorfordulatszám az emisszió és a gép mind a kezelőfülkén belüli, mind külső általános zajszintjének csökkentéséhez is hozzájárul.

Az új kotró-rakodó gépek a Smooth Ride System (SRS) EcoRoad opciójával és nyomatékzárral is rendelkeznek, ami szintén növeli a termelékenységet. A nyomatékzár az üzemanyag-fogyasztást mintegy 25 százalékkal csökkenti, míg a sebességet mintegy 10 százalékkal növeli, és a Smooth Ride System maximalizálja a tehermegtartást ugyancsak a termelékenység növelése és a kezelő kényelme érdekében.

Mind a 3CX, mind a 4CX modelleket szervófékkel látták el. A rendszer arányos fékezést biztosít a teljes pedálszakaszon. A JCB a kezelőfülkében lévő pedálfelfüggesztést is átalakította az autókban lévő elrendezés szerint, ami ergonomikusabb kialakítást tett lehetővé. A szervófékes kivitel biztosítja, hogy amikor a kezelő leveszi a lábát a fékpedálról, a fékbetét teljesen kiold. Ez lehetővé teszi a kezelő számára, hogy jobban tartani tudja az utazási sebességet, és további egy százalék üzemanyag-megtakarítást eredményez.

A JCB EcoLoad opciós csomagja szintén növeli a termelékenységet. A kanálvisszaállító automatikusan visszaállítja a kanalat ásási helyzetbe, ami időt és fáradságot takarít meg; az erőátvitel-leválasztó a hidraulikus teljesítményt növeli, így a rakodó gyorsabban tud emelni, miközben a hidraulikus sebességszabályzóval (HSC) rakodáskor nagyobb vonóerő érhető el. Ezen kívül a nagy nyomaték alacsony fordulatszámon kitűnő tolást és kapaszkodási képességet nyújt, a csúszásgátló differenciálnak (LSD) köszönhetően pedig a vonóerő növekszik a különleges helyzetekben.

 

hírlevél-feliratkozás

Építési jog

A TÉKA új beépítési magasság-számítása

Szellőztető rendszer alkalmazása esetén a TÉKA szigorú keretek közé szorítja a helyiségek relatív páratartalmát

A jövő nemzedékek szószólójának figyelemfelhívása az ügyféli jogokat és a társadalmi nyilvánosságot korlátozó szabályozásról

04.2.2.6. Minden, amit a tervezők 2025. január 15-étől kötelező felelősségbiztosításáról tudni lehet! (Frissítés: 2024.10.29.)

Az új Eljárási kódex, az új OTÉK (TÉKA) és az egyéb új építési jogi jogszabályok – ÖSSZEFOGLÓ CIKK (Frissítve: 2024.10.02.)

épjog