2015. július 13.

Hővisszaverő beton tetőcserép

Hővisszaverő beton tetőcserép

A Bramac Tectura Thermoprotector tetőcserép egyenes vonalvezetése formailag jól illeszkedik napjaink építészeti irányzataihoz. Magas műszaki színvonala miatt azonban nemcsak esztétikailag emeli az épület értékét, hanem élhető teret teremt a tetőterekben nyári hőségben is: a forradalmi újítás akár 5-10 °C-kal is csökkentheti a hőmérsékletet a tetőtérben.

A Bramac Tectura Thermoprotector tetőcserép felületképzése- olyan pigmentanyagot tartalmaz, ami rontja a termék abszorpciós képességét, ezáltal kevésbé nyeli el a Napból érkező infravörös sugarakat. Egy hagyományos felületkezeléssel készült sötétszürke tetőcserép csupán 4,6 százalékos reflektálóképességgel rendelkezik, ezzel szemben ugyanez a reflexiós képesség a Bramac Tectura Thermoprotector tetőcserép esetén 22,3 százalék. A tetőcserép hátoldalán mért hőmérséklet így az eddigi fedőanyagokhoz képest akár 20 °C-kal is alacsonyabb lehet. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a fedőanyag a megszokott 80 °C helyett körülbelül 60 °C-os hőmérsékletet képes csupán elérni. A tetőtér hőszigetelésének így jelentősen kisebb hőteherrel kell megbirkóznia, ennek következtében csökkenthető a tetőtér nyári hűtési költsége, és növelhető az ott élők komfortérzete.

Hővisszaverő beton tetőcserép

 

Harckocsigyártásból átvett ötlet

A Bramac kecskeméti üzemében gyártott, infravörös sugárzást reflektáló felülettel rendelkező sík, oldalthornyolt Tectura Thermoprotector beton tetőcserép egy különleges eljárásnak köszönhetően veri vissza a Nap azon sugarait, amelyektől felmelegedne a tető. A tetőcserepet a cég anyavállalata – a 35 országban működő Monier Csoport – fejlesztette.

Hővisszaverő beton tetőcserép

A csoport kutatói évtizedek óta dolgoztak azon, hogyan lehetne csökkenteni a tetőcserepek hőmérsékletét, ezáltal pedig a tetőtérben lévő hőt a hőszigetelés jelentős csökkentésével. Az áttörést egy korábbi hadiipari fejlesztés betoncserép-gyártástechnológiába való átültetése hozta meg. A lopakodó harckocsiknál olyan fémborítást alkalmaznak, amelynek köszönhetően a jármű felveszi környezete hőmérsékletét, így az hőkamerákkal nem érzékelhető, az infravörös rakéták pedig kikerülik – ezt a gondolatot adaptálta és valósította meg sikeresen a cég a tetőcserepeknél.

Kapcsolódó cikkek:

hírlevél-feliratkozás

épjog