A Wienerberger legújabb tetőcserepét az F. A. Porsche stúdióval közösen fejlesztette
A Wienerberger története során először külsős partnerrel, az F. A. Porsche dizájnstúdióval közösen alkotta meg legújabb cserepét, a Tondach V11-et. A fejlesztés – amely februártól Magyarországon is elérhető – szinte azonnal formatervezési díjakat kapott: elnyerte a németországi formatervezési tanács nemzetközi prémiumdíját és a Red Dot design díjat is. 2021 májusában a terméket hazánkban is rangos fórumon ismerték el: Construma Díjat kapott.
Miért V11?
A fejlesztések során különleges szempont volt, hogy a műszaki tartalom a kerámia tetőcserepekre jellemzően minél magasabb szintű legyen, hiszen a tető amellett, hogy koronája az épületnek, komplex védelmi funkciót lát el. Ráadásul hosszú éveken keresztül ellen kell állnia az időjárás viszontagságainak. Ezeket is figyelembe véve a termék legfontosabb formatervezési jegye végül egy egyedülálló „V”-forma lett, ami a nevében is megjelenik. A dizájn tetőcserépben megjelenő „V” forma egyrészt biztosítja az esővíz optimális elvezetését, másrészt rendkívüli fényhatást eredményez, a jellegzetes fazetta kialakítás pedig egészen különleges megjelenést biztosít a tetőnek. Ezt erősíti az a titán szín is, amelyet az F. A. Porsche kifejezetten ehhez a termékhez készített. A cserép nevében szereplő 11-es szám pedig azt jelzi, hogy egy négyzetméter tetőfelület lefedéséhez mennyi tetőcserépre van szükség.
Töltse le telefonjára az Artifex alkalmazást az Android Play Áruházból, tartsa a kamerát a kép fölé, – a V11 tetőcserepet bemutató video lejátszása automatikusan elindul!
Díjnyertes formatervezés
A fejlesztéséhez az összes műszaki paraméternek összhangban kellett lennie a cserépgyártásban egészen újnak számító dizájnnal. Hogy ez mennyire sikerült, azt mutatja, hogy a Wienerberger tetőcserepe alig öt hónappal a 2020. októberi bemutatása után elnyerte a German Design Awardot, a németországi formatervezési tanács nemzetközi prémiumdíját.
A V11 ezen felül a Red Dot Design díjasa is. A cserép a zsűri véleménye szerint innovatív kialakításával a gyakorlatiasság magas fokát ötvözi a figyelemfelkeltő esztétikával. Ez is azt jelzi, hogy a V11 kiváló példája annak, amikor az ipari fejlesztés és a dizájn kéz a kézben jár.
„A cserép kiemelkedő formai és műszaki jellemzőivel olyan egyedi dizájntermék született, ami különösen azok érdeklődését kelti fel, akik valami különlegességre vágynak a lakóházuk megtervezésekor” – fejtette ki Nagy Zsolt István, a Wienerberger marketingvezetője.
A cserép a ház látszó felületének akár 50%-a is lehet, így a V11 mindenképpen meghatározó része lesz a ház stílusának, akár az antracit, a bazalt, vagy a titán színt rendeli meg a leendő tulajdonos.