Közlekedési megállók, esőbeállók látványbetonból
Valószínű, hogy a felhasználók több érvet fel tudnának sorakoztatni a beton mellett, amiért érdemes a közlekedési megállók utasváróinak építőanyagaként alkalmazni, de a gondozásmentesség és a vandálbiztosság biztosan a sor elején állna.
A miskolci villamosvonal rekonstrukciója során debütáltak az első előregyártott, fehér színű látványbetonból készült megállók – csaknem negyven darab épült meg. Később a MÁV kisebb forgalmú állomásain készültek látványbetonból megállók a Fonyód-Kaposvár, a Mezőzombor-Sátoraljaújhely, a Rákos-Hatvan vonalakon, most pedig a Füzesabony-Debrecen vonalon alkalmaznak projektspecifikus, előregyártott, vasalt finombeton szerkezeteket. Az egyes vonalszakaszokon különböző típusú megállók épültek meg, de mindegyikre jellemző a dekoratív megjelenés és a gyors összeépíthetőség. Az esztétikus megjelenéshez természetesen nemcsak pontos tervek és precíz gyártás szükséges, hanem a hagyományos előregyártott vasbeton építésnél pontosabb szerelési munka is.
A különböző típusú megállók általában monolit alaptesteken nyugszanak, de van, amikor a pillérelemeket előregyártott kehelyalapok fogják be. A pillérekkel egybeöntött konzolgerenda tartja a födémelemeket, amelyeket felső felületükön rendszerint kent szigeteléssel látnak el a csapadékvíz elleni szigetelés érdekében. A csapadékvizet rozsdamentes idommal vezetik ki a födémlemezről, de olyan típus is épült, ahol az elvezetés a pillérbe rejtve történt.
A pillérek között ülőpad helyezkedik el, fölötte a rendszerhez illő információs tábla. A megállók a pillérek között – sok esetben mintázott – padlólemezt kapnak, így a kis megállóegység komplett megjelenéssel büszkélkedhet.