Szabadon betonozott hídívek Peri rendszerekkel
A csehországi Oparno völgyet 258 méter hosszú autópálya-híd íveli át. A hídelemek (alapok, hídfők, pillérek, felépítmény és az ívek) építéséhez Peri moduláris rendszerelemeket használtak a kivitelezők.
Az Oparno híd építésében különösen nagy szerepe volt a Variokit elemkészletnek, az RCS sínes kúszórendszernek, valamint a Peri UP modulállványoknak.
Szabadon betonozott ívek
A 135 méter hosszú vasbeton ív Peri Variokit zsalu- és állványegységgel épült. Az egyidejűleg készülő, öt-hat méter hosszú ívszakaszok zsaluszerkezeteit hidraulika-rendszerrel mozgatták, így az időjárástól függetlenül, daru nélkül folyhatott a munka. A Peri elemek a folyamatosan változó ívgeometria minden egyes szakaszához könnyen igazíthatók voltak.
Pályalemez folyamatos mozgatással
A két főtartós vasbeton pályalemez zsaluzata Variokit rendszerelemek alkalmazásával készült. Az 53 méter hosszú előretolt állványzat és a zsaluzat mozgatását mobil hidraulikus berendezés és RCS sínes kúszórendszer tette lehetővé. A mozgatás során a zsaluzatot alul kinyitották, hogy a már elkészült betonszerkezetet megóvják a sérülésektől.
Hídpillérek sínnel vezetett kúszótechnikával
A hídpillérek 3,1–3,6 méter magas szakaszainak építésekor az RCS sínes kúszórendszer állványként és védőfalként egészítette ki a Variokit zsaluzatot. A kúszósínes zsaluállvány daruzás nélkül is biztonságos kivitelezést tett lehetővé.
Komplex állványrendszer
Az oparnói híd építésénél az ívek átmeneti felfüggesztéseinek elérését és szerelését, valamint a völgyben húzódó vasúti pálya folyamatos használatát a Peri UP Rosett állványrendszere tette lehetővé. A folyamatos építést, a biztonságos munkavégzést a flexibilis rendszerek, a könnyű egységek és a nagy teherbírású acél járótáblák segítették.